Zootrend kundtjänst

Hur kan vi hjälpa dig?

Här under hittar du svaren på våra vanligate frågor. Om du hittar svaret på din fråga så är det bara att skicka in den via kontaktformuläret längre ner på sidan. Sist hittar du även vår kontaktinformation längst ner.

Vanliga frågor


Var alltid noggrann med att kontrollera att din e-postadress är rätt. Detta är den vanligaste orsaken till att du inte fått någon orderbekräftelse. Har du inte gått igenom alla steg i köpprocessen och klickat på skicka beställning har det inte blivit någon order.
Om din order inte hunnit gå för plock och pack på vårt lager så kan du annullera den. Ring oss på tel 0155-20 03 40 så hjälper vi dig. Observera att vi inte kan ta emot önskemål om annullering via e-post utan du måste få detta bekräftat på telefon. Om du ångrar det du har beställt och det redan har skickats så har du 14 dagars returrätt. Läs mer under "Hur gör jag om jag vill returnera en vara".
Tillägg kan inte göras i din order. Här kan vi endast ta bort varor i din order. Observera att ändringar endast kan göras förutsatt att din order inte gått till plock och pack på vårt lager.
Förutom varan så tillkommer kostnaden för frakt. Fraktkostnaden kan variera beroende på vad du beställer. För alla beställningar upp till 500 kr så tillkommer en frakt på 49 kr, för alla beställningar över 500 kr är det fraktfritt. Du ser fraktkostnaden i kassan i webbshoppen. Du får alltid se alla kostnader för din beställning innan du ombeds att klicka vidare på skicka beställning.
Om ditt köp inte godkänns när du väljer faktura kan det bero på ett par olika anledningar. Du måste vara 18 år för att få handla på faktura. Adressen kan ha blivit felaktig, vid betalning av faktura godkänns endast den folkbokförda adressen. Du kan ha angett ett felaktigt personnummer eller organisationsnummer. Detta kontrolleras mot adressen du är folkbokförd på och dessa måste matchas. Du kan ha överskridit det maxbelopp som godkänns för din beställning via Klarna som hanterar alla fakturaköp och därför godkänns inte köpet. Vill du veta vilken kreditgräns du har kan du ringa Klarna på 08-120 120 10.
Vi har idag ingen butik eller hämtlager där du kan köpa eller hämta dina varor. Allt skickas från vårt lager i Nyköping.
Vi anlitar DHL som speditör, din order kan levereras som brev, paket eller på pall, beroende på storlek.

För brev får du bara avi om det inte får plats i er brevlåda. När din order går som paket får du en avisering via sms eller brev när ditt paket finns att hämta på ditt närmaste utlämningsställe.
När din order har packats och skickats så får du en leveransbekräftelse via e-post till den e-postadress som du angivit. Om din beställning har skickats som ett paket får du kollinummer i leveransbekräftelsen. Med detta kollinummer kan du spåra ditt paket på www.dhl.se. Står inget kollinummer i leveransbekräftelsen har din order skickats som ett stort brev.
Allt i din beställning skickas samtidigt från vårt lager om du inte fått besked om annat. Din order kan innehålla så stora saker att det skickas som flera paket. Detta betyder att du kan få både sms och/eller flera brevavier. Varje avi, oavsett om den kommer via sms eller brev gäller för ett paket, inte hela ordern/försändelsen, som du har att hämta på ditt utlämningställe. Avierna kan komma olika dagar från DHL.
Vi försöker alltid att leverera till dig så fort som möjligt. Finns varorna i lager så är leveranstiden cirka 1-2 arbetsdagar.
Fakturan skickas till dig via E-post i samband med att varorna levereras till dig. Du kan även hitta fakturan inne på ditt Klarna konto.

Du har 14 dagars full returrätt på varor i originalförpackning och oanvänt skick. Du returnerar den som ett paket (inte postförskott eller rek) tillsammans med en kopia på din orderbekräftelse till:

Prendo AB
Brukslagarevägen 5
611 31 Nyköping

Önskar du byta varan mot en annan så får du returnera varan och sedan lägga en ny order i webbshoppen på det du önskar.
Returförfarandet tar cirka 14 dagar från det att vi fått in din retur till vårt lager.

Har du betalat med kort har pengarna satts in på det konto som är kopplat till kortet du betalade med. Har du valt faktura kommer den att justeras och en eventuell ny faktura kommer att skickas ut till dig på resterande belopp.
Alla reklamationer ska skickas via E-post till zootrend@prendo.se in till oss med en felbeskrivning av varan. Felbeskrivningen används som underlag för reklamationen. Det kan hända att vi behöver foton på varan för att se vad som är defekt. Vi återkommer via E-post till dig.

Vi har olika reklamationsförfaranden beroende på vilken produkt eller tillverkare det gäller. Tiden som ert reklamationsärende tar varierar men vi gör allt vi kan för att ordna det så snabbt och smidigt som möjligt för dig.

Kontakta oss

Prendo AB ansvarar för orderhantering och distribution av de produkter som går att köpa i ZooTrend webbshop. Frågor kring dessa produkter besvaras av vår kundtjänst som du enklast når genom att skicka e-post, fylla i formuläret ovan eller använda live chatten

Adress:

Prendo AB
Brukslagarvägen 5
61122 Nyköping