Om din order inte hunnit gå för plock och pack på vårt lager så kan du annullera den. Ring oss på tel 0155-20 03 40 så hjälper vi dig. Observera att vi inte kan ta emot önskemål om annullering via e-post utan du måste få detta bekräftat på telefon. Om du ångrar det du har beställt och det redan har skickats så har du 14 dagars returrätt. Läs mer under Ånger och Bytesrätt.
Vi kan ändra och lägga till varor i din order om du har valt faktura som betalsätt. Om du har betalat med kort kan tillägg inte göras i din order. Här kan vi endast ta bort varor i din order. Observera att ändringar enligt ovan endast kan göras förutsatt att din order inte gått till plock och pack på vårt lager.
Alla priser är inkl. moms (6%, 12% el. 25%). Om momsen ändras förbehåller sig Prendo AB rätten att ändra priserna motsvarande. Du väljer hur du vill betala din order i kassan när du slutför ditt köp. Du kan betala på tre olika sätt:
Kort Vi accepterar betal- och kreditkort från Visa och MasterCard. Ingen extra kortavgift tillkommer. Våra kreditkortsbetalningar hanteras av vår betalningspartner Klarna.
Faktura 14-dagar Vi samarbetar med Klarna. När vi skickar din order får du en faktura på din e-postadress. Fakturan har en betalningstid på 14 dagar och det tillkommer ingen fakturaavgift. Om du har några frågor angående din faktura är du välkommen att kontakta Klarna på 08-120 120 10.
Klarna Konto Med Klarnas konto samlas dina köp under en månad på en faktura som kommer i slutet av följande månad. Läs mer här
Klicka in här för att läsa mer om Klarnas köpvillkor.
Leverans av din beställning sker med DHL till ditt lokala postutlämningsställe. Leverans sker endast inom Sverige. Vi reserverar oss för eventuell slutförsäljning av enstaka produkter. Du är välkommen att ta kontakt med vår kundtjänst om du har funderingar kring din order. Kontakta oss då via E-post till kundservice@prendo.se.
Det vanligaste är att garantin gäller för en viss tid, till exempel ett år. Garantin kan också vara utformad så att en viss egenskap hos varan garanteras. Om varan under garantitiden försämras på ett sätt som omfattas av garantin, betraktas den som felaktig. Du har då enligt konsumentköplagen rätt att kräva till exempel att varan repareras eller att du får en annan vara i stället. Enligt konsumentköplagen har du tre år (om ingen annan garanti anges) på dig att reklamera ett ursprungligt fel på en vara. Ett ursprungligt fel kan vara ett fabrikationsfel eller något annat fel som varan hade innan du fick den. Sådana fel kan visa sig ganska lång tid efter köpet. Att du får en garanti med kortare giltighetstid betyder alltså inte att reklamationstiden förkortas. Skillnaden är att när garantin gått ut är det du som måste bevisa att felet fanns där från början.
Alla returer/reklamationer ska alltid meddelas till vår kundtjänst via E-post till kundservice@prendo.se innan du återsänder varan. Det är full ångerrätt på produkterna. Du har 14 dagars ångerfrist enligt konsumentköplagen från den dag du tagit emot varan eller hämtat den på utlämningsstället. Villkoret är givetvis att varan är oanvänd och att den returneras komplett i sitt originalemballage. Bifoga följesedeln/kvittot som medföljer leveransen. På hygienartiklar och förbrukningsartiklar gäller inte ångerrätten om förpackningen är bruten. Eventuell återbetalning av produkten (ej frakt och eventuell fakturaavgift) sker via Prendo. Enligt ångerrätten får du själv stå för returkostnaden. Skulle varan skadas eller komma bort då du återsänder den till Prendo så är du betalningsansvarig. Vi löser inte ut returer skickade till oss mot postförskott eller rek. För returer av julklappar gäller ovanstående villkoren med en förlängning av öppet köp, försändelsen ska vara poststämplad och skickad senast 3 januari.
En reklamation innebär att du meddelar säljaren att du inte godtar varan samt att du anger på vilket sätt du anser att varan är felaktig. Du måste meddela om felet "inom skälig tid" efter det att du upptäckt det. Om du reklamerar inom två månader räknas det alltid som att det skett i rätt tid, enligt bestämmelserna från den 1 juli 2002. Din rätt att reklamera går enligt konsumentköplagen ut tre år efter det att du har tagit emot varan. Varan kan ha en garanti som är kortare än tre år, men det förkortar inte reklamationstiden enligt lagen. För att vara säker på att inte gå miste om dina rättigheter: Reklamera alltid så snart som möjligt!
På varje order tillkommer en fraktavgift. Fraktavgiften visas tydligt i kassan innan du lägger din order. För alla beställningar upp till 500 kr tillkommer en frakt på 49 kr, för alla beställningar över 500 kr är det fraktfritt
För paket som ej hämtas ut förbehåller sig Prendo rätten att debitera en administrationsavgift på 75 kr samt en kostnad motsvarande den dubbla faktiska fraktkostnaden. Vid eventuella fraktfria kampanjer debiteras returfrakt för ej uthämtade paket.
Vi reserverar oss för eventuella skrivfel, vilket även inkluderar felaktigt prissatta varor.
Prendo AB, org nr 556262-6233, Brukslagarvägen 5, 611 31 Nyköping, telefonnummer 0155-20 03 40, ansvarar för behandlingen av dina personuppgifter. Personuppgiftsombud på Prendo är John Ekoff. Prendo behandlar samtliga personuppgifter som du lämnar på ett lagligt och korrekt sätt. I samband med att du beställer en vara, anmäler intresse för våra produkter eller erbjudanden eller på annat sätt kontaktar Prendo, anmodar Prendo dig att uppge personuppgifter. Dessa personuppgifter kan t ex avse dina kontaktuppgifter (såsom namn, personnummer, adress, telefonnummer, emailadress), kontaktuppgifter för företag (t ex befattning, avdelning, organisationsnamn), användarnamn och lösenord, kortinformation, ekonomisk information (t ex information om bankkonton), anställningsuppgifter och/eller annan information (t ex köppreferenser, språk, ålder, födelsedatum, kön och civilstånd). För att Prendo skall kunna fullgöra sina åtaganden gentemot dig och ge dig god service, behöver Prendo behandla dessa personuppgifter. Prendo behandlar dina personuppgifter för följande ändamål: Prendos kundverksamhet (avser alla till försäljning av varor/tjänster hänförliga rutiner för kundservice, rådgivning, försäljning, registrering, avisering, betalning, inkassering, reklamation samt andra därtill relaterade erforderliga åtgärder); Prendos marknadsföringsåtgärder (avser alla åtgärder som har samband med marknadsföring av varor/tjänster som Prendo säljer/förmedlar, däribland distribution av marknadsföringsmaterial). Prendo sparar inte dina personuppgifter under längre tid än vad som är nödvändigt med hänsyn till ändamålen för behandlingen. Dina personuppgifter kommer endast att behandlas av Prendo, bolag inom Prendokoncernen och bolag som Prendo samarbetar med. Du har enligt 26 § personuppgiftslagen (1998:204) rätt att gratis, en gång per kalenderår, efter skriftligt undertecknad ansökan ställd till Prendo, få besked om vilka personuppgifter om dig som Prendo behandlar och hur Prendo behandlar dessa. Du har även rätt att enligt 28 § personuppgiftslagen begära rättelse i fråga om personuppgifter som Prendo behandlar om dig. Du har också rätt när som helst återkalla ditt samtycke till behandling av personuppgifter. Du avgör själv om du vill lämna dina personuppgifter till Prendo och samtycka till att Prendo behandlar dem. Om du väljer att inte samtycka finns dock risk att Prendo inte kommer att kunna motta och behandla din beställning och därför inte heller leverera i enlighet med den. På samma sätt gäller att Prendo kanske inte kommer att kunna fullgöra sina åtaganden mot dig om du återkallar ditt samtycke till personuppgiftsbehandlingen. Genom att fylla i dina personuppgifter och skicka in din beställningen till Prendo samtycker du också till att Prendo behandlar dina personuppgifter.
Vi kan inte garantera att de färger som visas på webbplatsen exakt återger de färger som erbjudandet har i verkligheten. Hur färgen återges beror på inställningar i din dator.
Vi kan inte garantera att de färger som visas på webbplatsen exakt återger de färger som erbjudandet har i verkligheten. Hur färgen återges beror på inställningar i din dator.
Vad är en cookie? En cookie är en liten fil som sparas på din dator av webbplatsen du besöker. Cookies används på de flesta webbplatser för att ge dig tillgång till olika funktioner. Informationen i cookien är möjlig att använda för att följa en användares surfande. Det finns två typer av cookies. Den ena typen sparar en fil under en längre tid på din dator. Den används till exempel vid funktioner som talar om vad som är nytt sedan användaren senast besökte den aktuella webbplatsen. Den andra typen av cookies kallas sessionscookies. Shoppens webbplats använder endast sessionscookies. Under tiden du besöker oss och surfar på en sida, lagras den här cookien temporärt i din dators minne för att bland annat styra menyernas utseende och se till att rätt information visas för dig. Sessionscookies lagras inte på din dator, utan försvinner när du stänger din webbläsare. Hur undviker du cookies? Du kan stänga av cookies i din webbläsare, detta kan dock innebära att du inte kan använda vissa webbplatser. Exakt hur det går till kan du läsa i dokumentationen/hjälpen till din webbläsare.
Vår webbplats kan innehålla länkar till andra webbplatser som inte står under vår kontroll. Vi kan inte ansvara för integritetsskydd eller innehåll på dessa webbplatser utan tillhandahåller länkarna för att underlätta för våra besökare att hitta mer information inom specifika områden.
I shoppen skyddar vi dina uppgifter med hjälp av kryptering. SSL står för Secure Sockets Layer och är en funktion som gör att all information som skickas mellan köparen och säljaren krypteras. Vid frågor är du välkommen att kontakta vår kundtjänst via E-post på kundservice@prendo.se. E-post besvaras endast under kontorstid på vardagar.